تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

تا ساعاتی دیگر نخستین محموله کمک‌‌های بشردوستانه ایران به غزه ارسال می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۹۸۵۳
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
تا ساعاتی دیگر نخستین محموله کمک‌‌های بشردوستانه ایران به غزه ارسال می‌شود
ایران نخستین محموله بشر دوستانه‌اش را به غزه ارسال می‌کند، این محموله به وزن حدود ۶۰ تن که شامل مواد دارویی و بهداشتی است توسط هلال احمر جمهوری اسلامی بارگیری و برای ارسال به غزه آماده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - جمعیت هلال احمر اعلام‌کرد: سرانجام مذاکرات هلال احمر با صلیب سرخ جهانی نتیجه داد و قرار است این محموله امروز ارسال شود و همچنین قرار است گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌های بین المللی به مردم غزه بازگشایی شود.

پیشتر پیرحسین کولیوند، ️رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران، اعلام کرده بود که ارسال کمک‌های ایران به غزه از طریق مصر انجام خواهد شد و همچنین هلال‌احمر آماده امدادرسانی به مصدومان غزه است و درتلاش هستیم تا موانع ارسال اقلام امدادی و اعزام کادر درمان برداشته شود.

وی تاکید کرد: سه بیمارستان سیار آماده است و هر زمان دستور اعزام برسد، با هواپیما ارسال می‌شود، ۶۰ تن دارو هم بارگیری شده و برای ارسال آماده است و به محض اینکه گذرگاه باز شود کامیون‌های زیادی در مصر آماده اعزام هستند، یک کشتی درحال آماده سازی است که کمک‌ها از طریق دریا هم ارسال شود.

پیش از این هم هلال‌احمر ایران از صلیب سرخ جهانی درخواست توقف حمله به غیرنظامیان را داشت.

بر همین اساس، رییس جمعیت هلال احمر ایران در نامه‌های رسمی و جداگانه به روسای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، همتایان خود در سه کشور مصر، سوریه و لبنان و همچنین رییس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل خواستار تلاش نهاد‌های بشردوستانه و بی‌طرف برای توقف حمله علیه غیرنظامیان در فلسطین شد.

در نامه کولیوند به «میریانا اسپولیاریک ایگر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است: «همان‌گونه که مطلع هستید، در چند روز اخیر شاهد تصاویر و گزارش‌های بسیار دردناک بودیم. حملات گسترده علیه غیرنظامیان در غزه منجر به کشته و مجروح شدن صد‌ها غیرنظامی‌بی‌گناه شده است. اگر این وضعیت تشدید شود، بدون شک غیرنظامیان بیشتری به شدت آسیب خواهند دید.

جمعیت هلال احمر ایران، همانند کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، از تشدید نشانه‌های هشدار دهنده درباره درگیری‌های مسلحانه در غزه به شدت نگران است.

باور داریم که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، به عنوان امین کنوانسیون‌های ژنو و اصول و قواعد حقوق بین الملل بشردوستانه، همه تلاش خود را به‌کار خواهد بست تا از پیامد‌های منفی بشردوستانه این وضعیت وحشتناک بکاهد.

به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر ایران و به عنوان رییس کمیته ملی حقوق بشردوستانه ایران، از شما درخواست می‌کنم تا همه اقدامات لازم برای توقف حملات علیه غیر نظامیان را انجام دهید. معتقدیم که دیپلماسی بشردوستانه می‌تواند از پیامد‌های منفی بحران‌های بشردوستانه فعلی و اینگونه منازعات مسلحانه طولانی مدت بکاهد.

در نقش یک جمعیت ملی در منطقه، آمادگی داریم تا با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و نمایندگی‌های آن در منطقه همکاری کنیم تا کمک‌ها و محموله‌های بشردوستانه را برای مردم آسیب دیده فلسطین ارسال نماییم. اطمینان داریم که همکاری مشترک بین دو سازمان می‌تواند نجات بخش زندگی بسیاری از غیر نظامیان و افراد بی‌دفاع در غزه باشد.

از همه فعالان بشردوستانه که زندگی و جان خود را برای تدارک کمک‌های بشردوستانه به خطر می‌اندازند، تشکر و قدردانی کرده و آمادگی کامل خود برای هر گونه همکاری جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه اعلام می‌دارم.»

رییس جمعیت هلال احمر همچنین در پیام‌هایی به «خالد هبوباتی» رئیس هلال احمر سوریه، «نوین القابگ» نایب رئیس هلال احمر مصر و «آنتوان الزوقبی» رئیس صلیب سرخ لبنان و «علی بوهدمه» رئیس کمیته اسلامی هلال بین الملل آمادگی هلال‌احمر ایران را برای ارسال محموله امدادی بشردوستانه و اعزام تیم‌های درمانی به منطقه اعلام کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->